Sunday, March 2, 2008

Another Surge - of A Different Kind

Aku sungguh terharu. Terharu dan kenyang.

Malam ini, makan malam aku ditaja sepenuhnya. Bukan satu, tapi dua!

Ada insan membelanja aku pizza, bagai orang mengantuk disorong bantal, sudahlah lapar, roti panas bercampur keju pula memang kegemaran aku. Apabila kotak pizza yang suam-suam itu di buka, aroma keju panas terus menerpa hidung. Vah, vah, vah, syabbas...syabbas mera rhoti! Belum sempat tangan mau ambil sepotong, tiba-tiba ada panggilan.

Mari berjumpa di KFC berdekatan katanya, tambahnya lagi "dinner is on me", tergelak aku.
Satu lagi meal menunggu sedangkan yang di depan mata pun belum disentuh, tapi usah risau, aku tahu makanan bukan segala-galanya, aku cuma anggap sebagai bonus (umpan? aku harap tidak).

Mungkin ini pun seperti kejadian lepas, hukum karma datang membalas, 'what goes around, comes around'. Mungkin satu ketika dulu, samada secara langsung ataupun tak langsung, aku ada membuatkan insan lain kenyang dan terharu sepertimana aku tengah kenyang dan terharu sekarang, jadi sekarang tiba giliran aku pula.

p/s: para gadis, sila ambil nota ya, kata-kata orang putih itu memang benar: antara jalan untuk memenangi hati lelaki adalah menerusi perutnya.

10 comments:

NeemoNeemo™ said...

Alar kena melalui perut ke...
dah tu kena geletek perut dulu ke?
hikhik...

47 said...

Belanja makan dulu, lepas tu nak geletek pun ok :)

iqanabeera said...

belanja apa class?

homemade cooking. that's the way to a man's heart. :)

47 said...

Because with belanja, the taste and quality of the food is pretty much guaranteed :)

But of course, nothing beats homemade food, but then again, it depends on how good of a cook you are.

Me, being a guy, I welcome both belanja and homemade food!

Anonymous said...

just arrived.

wa, 47-san, nihongo wo jouzu desu yo ne.

iqanabeera said...

no worries. i'm a great cook alright. LOL.

Lin Abdul Rahman said...

The way to a woman's heart is nowhere near as simple as buying a meal heheh.

47 said...

takahara-suiko:
---------------
aah..mada-mada desu. Kimi wa boku yori jouzu to omoimasu ;)


iqanabeera:
-----------
Ahah! I'll take a rain check on that!


shaz:
-----
yep, thought so too shaz ;) lucky for you ladies, we men are simple creatures.

Anonymous said...

How about cooking the meal for the lady then? Or was it buying her jeweleries, shoes, dresses, flowers dan segala yang sezon dengannya? :D
*ducks for cover*

Anonymous said...

iya betsuni yo sonna koto.

doko kara narande?

sila abaikan ini dah keluar topik nih.