Saturday, March 22, 2008

Aku Mahu Buat


Benda ini semua boleh saja kalau aku nak catit masuk jurnal hitam aku yang ala klasik, tapi aku mahu tulis di sini, biar ada orang baca. Baru jadi lebih real dan lebih memaksa diri aku untuk mengikut list ini (biar pun kita tak kenal secara personal).


1) Tak mau lagi minum teh tarik atau apa-apa minuman yang banyak susu pekat manis dalamnya.

2) Makanan berlemak juga tak mau, karbohidrat juga mau kurang.

3) Naik turun bangunan haruslah gunakan tangga, biar terbakar lemak lebihan yang tak perlu.

4) Tidur biar regular dan teratur.

5) Selang satu petang mesti workout!


Aku mahu badan yang lebih fit dan, yang paling utama, kepala otak yang lebih segar dan aware.
Goodluck untuk diri sendiri!

13 comments:

Anonymous said...

Good on you mate!

Anonymous said...

untuk mengamalkan no3,perlu kurangkan menggunakan otak untuk berfikir...kalau start berfikir...anda akan menaiki lif...serious!

nike kata just do it....tangga?

sarahistheone said...

percayalah. tangga tu kau tak mampu buat.


p/s: supaya bakar semangat kerana dicabar

47 said...

Halimunan:
----------
Thanks dude!


Erm:
----
Yep...memang itu caranya, just do it.


Sarah:
-------
Terima kasih, dah berasap dah ni :)

Anonymous said...

sama la. aku pun perlu lebih fit dan cerdas. terutamanya setelah ditegur oleh kawan aku yang baru 2 bulan tak berjumpa: "Kau pregnant?" tanpa bertanya aku dah kahwin atau belum. penilaian dibuat hanya dari pipi aku yg bertambah tembam. huh.

Anna Shariff said...

tambah lagi satu.

amalkan makan kit kat.
confirm kacak dan gagah. :D

47 said...

hanakirana:
-----------
Jom!


Nana:
----
Aaa..ok. Tapi kalau jadi bulat, I'll sue you :P

Nadia said...

greetings to 47 and magenta. this is my 1st time visiting your blog and i think u guys are doing a great job, especially ur bahasa malaysia posts. uve inspired me to post in BM! oh and 47, thanks for browsing through my blog ;-)

Lisa said...

Good luck mate!! Hope you are able to achieve your target in no time. Always eat healthy too. It's okie to drink teh tarik once awhile. Usually good food comes with lots of fat or other stuffs which are not so good to the body. Ciao!

pandagumuk. said...

gud luck2.aku suke.mcm same je bende yg aku asek ingtkan pd diri sendiri :P

47 said...

Lisa & Pandagumuk
-----------------
Thank you!

Ingrid Dients said...

This list is like some kind of dejavu from days long gone. Haha.

I've always found myself losing more weight and gaining energy when eating cereal for breakfast religiously. But then again my choices have always been the more boring, healthy stuff like Raisin Bran. Mmmm Raisin Bran.

elmi said...

dah sebulan berlalu..so macam mana?