Thursday, January 31, 2008

Gaban Benci Bahalul

Aku paling suka membaca penulisan yang berbaur perasaan marah dan geram. ‘Posts’ yang dihasilkan oleh tuan blog ketika mereka marah tahap Gaban, bagi aku, adalah antara nukilan-nukilan terbaik aku pernah baca.

Aku sudah beberapa kali mendengar orang menggunakan Gaban sebagai kata penguat sebenarnya. Setahu aku Gaban adalah Polis Angkasa yang bertugas menjaga keselamatan bumi sekitar tahun 80-an. Kalau kamu rasa tidak menjadi satu kesalahan bagi aku untuk menggunakan nama Gaban sebagai kata penguat, maka aku akan gunakannya lagi.

Well, that aside.

Aku ada rasa tidak puas hati, mungkin juga boleh dikatakan aku ini sekarang sedang tidak puas hati tahap Gaban. Kenapa dalam visiniti aku pasti ada saja bahalul yang boleh merosakkan mood aku?

Para bahalul yang bercakap macam penis (talking cock),selitkan banyak-banyak fakta sains rawak yang tak penting supaya tampak pandai. Sudahlah macam tu, langsung tak disebut sumber-sumber fakta…kiranya habis pandailah, maklumat tu semuanya sudah berada dalam kepala sejak azali. Apa ingat orang ramai akan fikir macam tu? Sini, biar aku bagitahu, tak ada orang yang berotak akan fikir macam itu, hanya seorang insan bahalul yang lain akan fikir macam itu.


Ya, rupa pun macam siamang, tapi perasan cantik atau kacak. Benar, itu semua ‘superficial’, tak sepenting personaliti dan cara berfikir. Namun aku terpaksa juga timbulkan isu rupa siamang kamu sebab kamu tak habis-habis nak buat ‘reference’ kepada sifat kebergayaan dan kecantikan/kekacakan kamu. Jadi jangan salahkan aku, salahkan diri sendiri!

*Gaban bakal mencantas leher para bahalul.

3 comments:

nurulazreenazlan said...

like my fren once said, the difference between a handsome guy and a butt ugly guy is that when they cheat on their girlfriends, the butt ugly guy would be labelled with 'dah la tak hensem jahat pulak tu.' at least the handsome guy is well, handsome walaupun jahat macam setan, hahahahaha.

47 said...

"dah la tak hensem jahat pulak tu"

Malang, keji dan busuk. Golongan ini pun Gaban akan pancung juga.

Anonymous said...

belajar banyak