Sunday, November 4, 2007

Naan Cheese

Aku suka naan cheese. Aku suka bau roti yang baru dimasak kemudian disapu sedikit butter. In fact aku lagi suka roti panas-panas dari nasi. Aroma tu aku yakin mampu cairkan hati batu dan kepala batu sekalipun.

Ada pun pada suatu ketika, time pegi makan di kedai mamak yang memang aku selalu pegi makan (most of the time order naan cheese), seorang mamak tua memberi cadangan.

Katanya "naan cheese you makan dengan kari daging, best! Kari ikan ka, dhal ka, lain kari ka, rasa tada kuat"

Jadi setelah mencuba, memang tepat cakap mamak tua tuh. Naan cheese time panas-panas paling best bila dimakan dengan kari daging. Takde ayam tandoori pun ok janji ade kari daging.

4 comments:

nurulazreenazlan said...

saya masih belum boleh melupakan keenakan kari kambing di satu restoran mamak di seksyen 9 shah alam.

hey i like your blog. can i link it to mine?

47 said...

sure thing! :) thank you

Tuan Azmil Abdullah said...

I like garlic naan.. takde tandoori pun takpe asalkan ada dhal dengan apende kuah yang ada pudina tu..

47 said...

garlic naan~ that's an excellent choice!

I like cheese, there's nothing more mouthwatering for me than the smell of baked cheese topping/stuffing.

Yep without that kuah pudina it won't be complete, but really..you should try having your garlic naan with kari daging.

Mamma mia~! Semplicemente perfetto!