Saturday, October 27, 2007

Rentetan Shit List En.MM

Ini adalah rentetan komen yang aku pernah tinggalkan utk post "Orang Dalam Kedudukan Sepuluh Teratas Senarai Najis Aku" di blog Melayu Minimalis.

Apa yang nak aku tulis hari ini adalah berpunca dari satu golongan manusia, yang aku pasti bukan aku seorang sahaja yang benci dan meluat. Golongan ini adalah golongan manusia yang tak faham bahasa, tak beradab dan berkemungkinan sudah berulat otaknya. Wah, marahnya....tahu kenapa aku marah? Di bawah adalah rentetan peristiwa leceh yang membuatkan aku menjadi mangsa kebodohan golongan berebut masuk LRT.

"Satu hari aku nak masuk LRT, tapi takleh masuk sbb semua org tgh berebut2. Yg nak masuk tgh push ke dalam and yg nak keluar tgh push balik.

Aku (nak jadi civilized n gentlemanly punya psl) aku tunggu la commotion tu hbs. By the time aku melangkah masuk, ada sorang pompuan melangkah keluar. Rupa2nya situasi kami sama. Sbb dua dua nak cepat kami berselisih sedikit.

But, as the lrt door was closing, she turned around -at me- and shouted: "Lain kali tunggu la org dah keluar dulu, tak paham ka?!"

Wtf! All the people in that particular coach started eyeing me. And they're all the real culprits actually!"

Bagi si gadis yang menjerit ke arah aku pula, sungguhpun aku ada rasa hendak menendangnya pada ketika itu (bertuah sungguh pintu lrt terus tertutup) percayalah yang engkau telah pun aku maafkan.

2 comments:

thinker bell said...

mind telling me where are the other blogs u wrote before? :D

47 said...

I'm sorry dear thinker bell :), the other blog that I maintain is too revealing as over there I'm writing as my self, I even have photos of friends and family posted.

But here, I'm writing merely as 47 (even if that doesn't guarantee me full anonymity) at least I have the freedom to rant about things that I'm not too happy about without anyone recognizing my real face.

Thanks for dropping by! Do come again :)