Sunday, September 7, 2008

Tiga - Untuk Masa Depan

Sepanjang beberapa minggu lalu, aku terserempak dengan tiga orang gadis comel, yang kemudiannya aku tag secara mental. Tahu? Alah, macam dalam dokumentari geografik kebangsaan, tangkap burung dari spesis terancam, kepit nombor pada sayap dan lepaskan, satu hari nanti tangkap semula dan kaji. Atau dalam kes aku, harapnya tangkap semula dan cuba untuk kenal lebih rapat dan mungkin, mungkin sahaja, get somewhere (don't blame me, active imagination + positive thinking).


Gadis 1 (the only one yang aku actively engage) jadi nicely keliru sedikit bila aku tegur dan bercakap dengan dia dalam bahasa Mandarin intermediate aku, rasanya sambil tersenyum comel dan bercakap, otak dia sedang sibuk cuba mengklasifikasi apa aku ini. Aku suka keadaan begini, 'tangkap dia off-guard' kata orang, jadi lah sembang sikit-sikit, cukup untuk dia kenal aku bila berjumpa di lain waktu.


Gadis 2, aku tak sangka akan bertembung dengan dia ini. Exquisitely comel dan sememangnya kryptonite, adeh..


Gadis 3 yang juga berelemen kryptonite, jadi interested dengan aku secara sulit (ini bukan perasan ya, sebentar lagi aku akan buktikan). Dia duduk selang satu meja dari meja aku di kedai makan, dan setiap kali aku menoleh untuk melihat menu yang kebetulan berada tak jauh dari belakangnya, aku akan dapati dia baru sahaja mengalih pandangan ke arah lain, bukan sekali dua, tapi berkali-kali.


Pada titik ini, tidak boleh ditolak kemungkinan yang dia juga sedang memerhati sesuatu di belakang aku ketika aku tak memandang ke arah dia. Jadi, bagaimana mahu pastikan yang dia genuinely interested (do note that showing even a little amount of interest counts as 'interested')? This is where psychology comes in handy, and hey I'm no master psychologist, but I'll share this here and, please, do know that it works!


Aku tengok jam tangan, dan lagi sekali memandang ke arah menu, seperti sebelumnya, pandangannya di alih lagi, kali ini melihat gelas minuman pula. Kemudian, bingo! (mirroring) dalam sela masa 3-4 saat, dia letakkan tangan ke atas meja dan... turut melihat jam tangan. Haha..


Haih, some other time, when I'm no longer broke, aku akan cari kamu semua semula, tapi buat masa sekarang....dengan hati yang berat aku terpaksa berkata -sorry ladies.

13 comments:

Pourpres~ said...

hahahahahaha. wow, self obsess!

farizzet said...

dia sebenarnya melihat reflection wajahnya sendiri di atas dahi kamu yg berkilat.

(47 kan botak???)

the artist and i said...

hahaha.. 'sakit' ka?

theblabber said...

farizzet, aku pun rs camtu? eheh!!

Hali Munan said...

If you meet another '3', just do us all (single guys in inopportune circumstances) a favour, walk up to her and say/ask something nice. She'll most likely appreciate it.

When you do, the sound of the universal gong of brotherly manhood will echo through space and time which transcends the metaphysical and for a brief moment, we will all rejoice in unison. God speed brother :)

Hhmm...maybe I should heed my own advice and go chat up the cute Turkish chick at the baklava patisserie. Yosh!

SESEORANG said...

huh samalah..ayat terakhir tu aku suka sgt.dan sering diungkapkan dalam hati.

some other time, when I'm no longer broke,...

Anonymous said...

geylang si paku geylang
.......................

NeemoNeemo™ said...

Ler..you ke mamat perasan kat restoran hari tu? Lama I duk pikir awat dia ni duk pandang semacam.

theblabber said...

mohon izin menglinkkan entry ni dlm my latest update..if u dun mind :)

47 said...

pourpres:
---------
LOL mana ada self obsessed, i'm just aware of my surroundings.


farizzet:
---------
haha mungkin juga kan?


miezi:
------
berapa farizzet bayar untuk ikut cakap dia? haha


o my love:
----------
oh tidak sakit, sihat walafiat terima kasih :)


hali munan:
-----------
next time, i'll do just that :) hit the universal gong!


seseorang:
----------
our day will come man!


erm:
-----
pulang ke mana?


neem:
-----
LOL that was you?! :P

47 said...

oh, mieze, it's ok, just link it up, not a problem.

Tuan Azmil Abdullah said...

Ni nak kena pakai jam tangan balik la ni eh?

haih.. :P

47 said...

haha pakai je, multipurpose :P