Wednesday, May 6, 2009

Rayau

Aku harus akui aku rasa orang yang sudah figure out bagaimana mahu menjalani kehidupan dari awal, biar pun kadangkala hidup safe begini tampak membosankan, adalah bertuah.

Entah macam mana, bagi mereka hidup nampak lebih ringkas, ya semua orang melalui kesusahan, tapi sekurang-kurangnya hidup mereka ini adalah lebih straightforward. Tanpa belok-belok atau berhenti sana sini... tanpa berfikir dua kali, terus berjalan dan semuanya mengalir lancar.

Hmm...samada ada resipi untuk menjadi begini atau simply, mereka bertuah.

Sudah hukum alam, semuanya sentiasa berada dalam keseimbangan. Bagi setiap sesuatu pasti ada opposing side-nya. Yin dan Yang, proton dan elektron, laki dan perempuan, Tuah dan Jebat, Bart dan Lisa etc..

Kalau wujud golongan manusia straightforward, pasti ada golongan manusia yang tidak begitu, bahkan mereka adalah the exact opposite, sentiasa merayau ke sana-sini.

Aku rasa aku adalah golongan merayau.

Kamu golongan mana? dan kalau kamu macam aku, mari kita berkongsi pendapat, apa yang harus kita buat sekarang?


13 comments:

Ara said...

ntah...i pn kdg2 pikir yg i ni wanderer..juz go out, look for things,then amek mane yg rase i suke..

know what, i think it's fun..adventurous, unpredictable..

aween mokhtar said...

The go-with-the-flow people eh?
I used to think I was that kind of people because I just do whatever that can be done in that moment...without having to conform to people expectations.

But, lately, my mind seems to go to the straightforward road, because somehow you have to grow up. Or to define what you really want out of life. Boring,maybe, but true.

Hey, keep on writing la,kinda miss your writing for quite sometimes :)

theblabber said...

go with the flow?

Anonymous said...

*Gasp!* Ada update! :D

That aside, saya pun golongan merayau juga. Masih tak nampak jalan (yang mungkin dah sedia ada depan mata).

*sigh...*

Gua Tak Peduli said...

"jangan pilih jalan hitam," syamsul yusof kata.

47 said...

ara:
----
it is unpredictable and fun, but ya know, occasionally it could also land you in a tough spot. betul tak?


aween:
------
i wanna grow up and yet not grow up at the same time...agaknya boleh tak? haha

thank you for missing my posts, i shall do my utmost to write more :)


miezi:
------
i'm trying friend, i'm trying :)


anon:
-----
so what shall we do about this kind anon?


gua tak peduli:
---------------
gua pun tak mau jadi bohjan :)

btw, i like your posts, keep it up!

the artist and i said...

golongan merepek pun banyak.

(termasuk yang tengah taip ni)

bokbon said...

gua pun rasa gua berat hala ke merayau, cadangan gua sebab lu dah minta cadangan tu..kita pakat merayau sambil sambil perati papan tanda, senang sikit mana simpang boleh masuk, mana simpang tak boleh masuk..

kang sesat susah pulak, heh!

47 said...

ms weed:
--------
merepek bagus sebenarnya..in my opinion. dapat mengekalkan kreativiti dan dapat kekal muda di hati (young at heart).


bokbon:
-------
cadangan yang boleh tahan ok.
kita kena buka mata dulu baru boleh tengok papan tanda.

nurulazreenazlan said...

saya termasuk dalam golongan merayau.

memang envious kadang-kadang tengok orang yang straighforward, tapi itu yang mereka pilih, dan saya pula pilih untuk merayau kerana rasa hidup ini terlalu menarik untuk distraighforwardkan =)

47 said...

true! I agree completely :)

hidup ini terlalu menarik untuk di-straightforwardkan (fast-forward?)

erm said...

aku tak tau nak put dalam kategori mana....kadang2 merayau+kadang2 straight forward.....kalau main bola tu.....merayau aku describe as dribble bola.....straight forward tu maksudnya ada goal....so aku dribble bola pastu menuju ke arah goal

hahahaha

yang penting jangan buang masa kot

Besi Karat said...

mcm mane dgn straight edge?haha...