Wednesday, June 25, 2008

Najis Impromptu

Apabila terjatuh ke dalam lubang tahi, samada salah sendiri atau ditolak orang, kita hendaklah keluar dari lubang tahi tersebut. Gila lah jawabnya kalau mahu duduk dalam lubang tahi lama-lama, kalau mati dalam tu bagaimana? Tak teruk?

Tapi sememangnya leceh kalau sesudah memanjat keluar dari lubang tahi, kita tergolek dan jatuh pula ke dalam lubang satu lagi…yang, malangnya, juga berisi tahi. Kenapa banyak sangat lubang tahi?! Aku pun tak pasti, mungkin kerana aku pandai gali lubang dan ada cangkul di tangan.

7 comments:

Anonymous said...

sebab aku suka eavesdrop org tua berborak...so aku berjaya mengelak kebanyakan lubang2 taik...siap boleh predict kat mana lubang taik dalam gelap lagi! hahahaha

tapi kengkadang termasuk jugak lubang2 taik yang berada di lokasi aku tak pernah dengar...so terjatuh

word of the wise kata "don't be too sure,always ask for 2nd opinion"

Pourpres~ said...

lubang taik yang suke carik aku. Dengki. Cam, eh budak ni bersih, meh meh jatuh sini meh. I nak lari ke negara tak ada tahi. Phoenicia maybe.

NeemoNeemo™ said...

Tapi ada orang sanggup bayar yuran RM100 untuk masuk lubang tahi kedua seumur hidup!

Pourpres~ said...

hehe. hi. i thought i already invited you. haha. now baru invite. welcome, be nice, keep it low :p org spesel je di invite(ie, ory yg mintak ;p)

47 said...

erm:
----
true, bagus ambil tips dr orang tua, jimat masa dan tenaga. you won't have to go thru the same problem to learn the lesson.


pourpres:
---------
thank you! :)


neem:
-----
yep, some ppl would even pay to get into one.

shahril khairi said...

terjatuh ke dlm lubang tahi sungguh terok,tp kadang2 lebih teruk kalau kita d flush ke pembetung mcm citer flush away...ark

47 said...

haha, kalau saiz besar tikus bolehlah dipam :)